Kembali Ke Laman Utama

Selasa, 25 Ogos 2015

Pekasam Legend : -Pembuatan

Pekasam Legend di hasilkan secara kecil2an di Kuantan oleh penulis blog ini iaitu Pn Suryani Binti Abdullah. Pada awalnya tujuan penulis membuat ikan pekasam ini adalah untuk merasai sendiri bagaimanakah rasanya ikan pekasam itu, setelah bertanya kepada penjual di laman muka buku dan pertanyaan saya tidak dibalas, lalu saya usahakan sendiri mencari resepi dan cara-cara pembuatannya.Alhamdulillah cubaan saya berjaya dan saya telah berikan kepada kawan-kawan untuk mencuba tak disangka mendapat sambutan, lantaran mendapat permintaan lalu saya jalankan perniagaan secara serius. Saya seronok bereksperimen dengan pelbagai jenis ikan untuk di perkasamkan sepanjang eksperimen saya ini saya dapati pekasam ikan gelama dan patin amat sedap. Walaubagaimanapun saya menghadapi dugaan kerana ikan gelama sukar diperoleh dan harganya agak mahal.Buat masa ini saya niagakan secara langsung di pasar tani mega pagi ahad di bandar kuantan dan juga jualan borong kepada surirumah atau sesiapa sahaja yang ingin mencari duit sampingan. Bagi yang igin menikmati hasil air tangan saya boleh la menghubungi saya :-0129501631

Tiada ulasan:

Catat Ulasan